دری نوشت

نقش لوسترها در دکوراسیون منزل ( یکی از رمز های داشتن خانه ای مجلل )

از گذشته تاکنون از لوستر ها به عنوان یک منبع نور ، عاملی برای مجلل تر نشان دادن و افزایش گرمای صمیمانه در منازل استفاده شده است. این اجسام زیبا معمولا از دو یا چند بازو دارای چراغ‌ ، منشعب شده اند که با استفاده از یک طناب یا زنجیر به سقف متصل می شوند. البته نمونه هایی از آنها با طرح های ظریف تر در بازار موجود است ، که در ساخت شان از کریستال و سنگ های گران بها استفاده شده است.

 

این نوع از لوستر ها ظاهری بسیار خیره کننده و شگفت انگیز دارند که بیشتر در کاخ ها و مکان های سلطنتی آشکار تر شدند.به طور کلی امروزه از لوستر به عنوان عاملی در دیزاین منزل استفاده می شود. از این رو طراحان دکوراسیون منزل در انتخاب لوستر متناسب با سبک دکوراسیونی مورد نظرشان اهمیت بسیار زیادی می دهند.

 

 

لوستر ها ، بخشی از دکوراسیون منزل

با این وجود، لوسترها می توانند تقریباً به هر اتاقی حس فوق العاده ای ببخشند. آنها طوری طراحی شده اند که در محیط به عنوان عنصری از دکوراسیون شناور شوند و بخشی از خانه باشند. لوستر می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در اتاق عمل کند بدون اینکه کل فضا را اشغال کند. از دیگر ویژگی های یک لوستر خوب که می توان به آن اشاره کرد ، ظرافت آن هاست که هیچ مبلمان دیگری به مانند آن جلب توجه نمی کند. در انتخاب لوستر باید به نکات زیادی توجه کرد. اندازه ، متریال و شدت نور از مهمترین متغییر های یک لوستر به حساب می آید.

 

ابعاد مناسب لوستر ها برای اتاق

در هنگام انتخاب لوستر ، حالت عمودی و یا افقی بودن آن ، یکی تصمیمات مهمی است که باید اتخاذ کنید. برای تعیین قطر مناسب لوستر پذیرایی ابعاد زیر می تواند به شما در انتخاب بهترین اندازه کمک کند:

 

 

  • برای مساحت اتاقی با کمتر از ۹ متر مربع ، لوستری با قطر کمتر از ۵۰ سانت لازم است
  • برای مساحت اتاقی بین ۹ الی ۲۰ متر مربع ، لوستری با قطر ۵۰ الی ۷۵ سانت لازم است
  • برای مساحت اتاقی بین ۲۰ الی ۴۰ متر مربع ، لوستری با قطر بیش از ۷۵ سانت لازم است
  • برای مساحت اتاقی با بیش از ۴۰ متر مربع ، لوستر های بزرگ و مجلل لازم است

قانون کلی برای نصب لوستر سقفی اتاق ناهارخوری این است که قسمت پایینی لوستر باید بین ۷۵ تا ۹۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح میز غذاخوری باشد. البته این اعداد هنگامی درست است که فرض کنیم که سقف خانه شما ۲.۵ متر ارتفاع داشته باشد. اگر سقف‌تان بلندتر است، توصیه می‌شود که به ازای هر ۳۰ سانتی‌متری که ارتفاع سقف بیشتر می‌شود، حدود ۸ سانتی متر لوستر را بالاتر نصب کنید. مثلا اگر سقف شما سه متر ارتفاع دارد، می‌توانید لوستر را ۱۵ سانتی‌متر بالاتر از اتاقی که سقفش ۲.۵ متر ارتفاع دارد نصب کنید.

 

انتخاب لوستر متناسب با سبک دکوراسیون منزل

ترکیب کریستال و شمع ها حس نوستالژیکی را در مورد لوستر ها القا می کند. لوسترها همچنین می توانند از فلزات مختلفی مانند برنج، آهن فرفورژه، نقره و فولاد تولید شوند. یک لوستر فرفورژه ظاهری باشکوه ایجاد می کند . انواع دیگری از لوسترها وجود دارند که مظهر سبک دکوراسیونی روستیک هستند و برای کلبه های چوبی و اقامتگاه های روستایی عالی هستند. برای خانه هایی که با سبک دکوراسیون سنتی طراحی شده اند ، بهتر است لوستر هایی با تزیینات بیشتر و طرح های پیچیده تر قرار داده شود. از طرف دیگر، یک لوستر ساده با فضایی به سبک مدرن که معمولا کمتر تزئین شده است، مطابقت بیشتری خواهد داشت.

 

رنگ و بافت لوستر متناسب با دکوراسیون منزل

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید. رنگ و بافت لوستر شماست. همواره به این موضوع مهم دقت داشته باشید که لوستر بخشی از دکوراسیون منزل شماست پس باید با سایر اجزای دکوراسیونی منزلتان هماهنگ باشد. رنگ لوستر تان باید به گونه ای انتخاب شود که به بافت موجود در دکوراسیون منزلتان تاکید بیشتری کند.

 

 

رنگ های برنزی، مشکی، نقره ای یا حتی طلایی می تواند رنگ های خنثیی باشد که با اکثر طراحی های دکوراسیونی مطابقت دارد. اگر عاشق تم های گرم ، چوبی و خاکی هستید، یک لوستر برنزی یا طلایی ممکن است بهترین گزینه باشد. اگر اتاق دارای رنگ های سرد مانند آبی و سفید است ، رنگ نقره ای را به شما توصیه میکنیم. برای فضایی شیک و مدرن با مبلمان مشکی ، لوستر های نقره ای یا مشکی می توانند آن فضا را جلا دهند.

 

آویزان کردن یک لوستر مجلل در راه پله می تواند نقطه کانونی بی نظیری بوجود آورد. وقتی صحبت از دکوراسیون خانه به میان می‌آید،راه پله‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شوند، بنابراین افزودن یک لوستر ساده می‌تواند این فضا را با بقیه قسمت نشیمن شما ادغام کند. آشپزخانه مکانی منحصر به فرد، اما شیک برای لوستر است. بسیاری از صاحبان خانه، لوستر ناهارخوری را با نور مورد استفاده در آشپزخانه هماهنگ می کنند تا ظاهری منسجم در سراسر خانه داشته باشند.

 

 

اگر ارتفاع سقف اتاقی که قصد نصب لوستر را در آن دارید کم است به سراغ مینی لوستر ها بروید. در سال‌های اخیر، لوسترهای مینی به دلیل جم و جور بودن و نصب راحت به خوبی در فضاهای کوچک محبوبیت پیدا کرده‌اند. سال هاست، لوسترها جلوه های باشکوهی از نورپردازی را ارائه کرده اند که باعث می شود فضا منزل ، بزرگ و مجلل به نظر برسد. پس با بکار گیری این چند نکته ای که برای شما بیان کردیم بهترین لوستر متناسب با سلیقه و شخصیت تان تهیه کنید و از آن لذت ببرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *