دری نوشت

تلفیق سبک رومی و کلاسیک در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

در این مقاله می خواهیم به بررسی طراحی داخلی یک اتاق خواب اصلی به رنگ بژ که از ترکیب دکوراسیون به سبک کلاسیک و ساده رومی است، بپردازیم. برای به نمایش گذاشتن سبک روم باستان در اتاق خواب ، دو ستون گرد بزرگ به آن اضافه شده است. سبک رومی به جزییات ظریف گوشه و کنار دیوار ها معروف است. برای این که حس و حال روم باستان بیشتر به دکوراسیون اتاق خواب تزریق شود، به جزییات و گچ بری های روی دیوار توجه ویژه ای شده است.

 

حال که در مورد جزییات دیوار ها صحبت کردیم ،نوبت به انتخاب مبلمان متناسب با سبک رومی می رسد. که یکی از عوامل مهم در این نوع طراحی اتاق خواب به حساب می آید. برای تاکید بیشتر بر داشتن جلوه کلاسیک در این طراحی، بیشتر مبلمان این اتاق خواب اصلی زیبا از جنس چوب انتخاب شده است.

 

برای ایجاد کمی جذابیت بصری و هنری در این اتاق خواب ضمن این که نباید محیط شلوغ به نظر برسد از برخی لوازم جانبی سرامیکی استفاده شده است. بنابراین تا حد امکان از استفاده بیش از حد وسایل تزئینی غیر ضروری در این اتاق خودداری شده است.

 

 

برای پوشاندن کف این اتاق خواب از موکت نرم به رنگ خاکستری استفاده شده است. دلیل اینکه از موکت به جای کفپوش کاشی ویا سرامیک استفاده شده است این است که می‌خواهیم اتاق ساده‌ تر و مرتب‌ تر جلوه نماید، و یک حسی کلاسیکی به ما بدهد.

 

انتخاب رنگ نیز عامل مهمی در طراحی کلی دکوراسیون این اتاق است. همانطور که قبلا گفتیم رنگ بژ به عنوان رنگ اصلی انتخاب شده است. این رنگ در دیوارها، کف و همچنین روی برخی از مبلمان مانند صندلی راحتی بکار گرفته شده است.

 

 

رنگ بعدی که در این طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده شده است، رنگ سفید می باشد،در واقع سفید یک رنگ طبیعی است که به راحتی می تواند با هر طرح رنگی ترکیب شود. دلیل دیگر این است که از رنگ سفید برای ایجاد ظاهری ساده و در عین حال زیبا استفاده می شود، به خصوص زمانی که از مواد تکمیل کننده سفید براق زیادی بکار گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *