دری نوشت

نکاتی جالب در خلق محیطی گرم و دلنشین برای استقبال از هوای سرد (وقتی بیرون سرده ، خونه تنها جایی که گرم می‌مونه)

با آغاز فصل پاییز ، درختانیکه قبلا ً دارای برگهای سبز بودند ، رو به زردی می روند. هوا سرد تر شده و آماده گذر از یک زمستان سرد دیگر می‌شویم ، به این ترتیب اولویت اصلی هر خانواده ای گرم و دنج نگه داشتن داخل خانه می شود. خوشبختانه، صرف نظر از دمای بیرون ، خیلی سخت نیست که فضای داخلی منزل تان را به مکانی عالی و گرم تبدیل کنید و به انتظار فصل زمستان بنشینید.

 

بررسی عایق ها ، درز پنجره ها و درب منزل

یکی از موثر ترین نکاتی که می تواند کارایی سیستم گرمایش خانه را به شدت افزایش دهد ، پوشاندن درز پنجره ها و درب ورودی خانه است. نکته دیگری که می‌تواند در گرم تر شدن فضای خانه بسیار کارایی داشته باشد ، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و حتی در صورت امکان برای درب ورودی منزل می‌باشد . اگر از شومینه برای گرم کردن منزل استفاده می‌کنید ، آن را بازرسی و تمیز کنید تا راندمان کارایی شومینه منزل تان را افزایش بدهید. به این موضوع مهم توجه کنید که برای جلوگیری از به دام افتادن پرندگان در لوله بخاری یا شومینه ، باید دودکش های مخصوص نصب کنید.

 

 

افزودن عناصر دکوری به منزل

اگر برای پوشاندن کف منزل تان از کفپوش های چوبی ، سنگی و یا سرامیکی استفاده می‌کنید . حتما متوجه شده اید که با کاهش دمای بیرون ، دمای محیط زندگی تان نیز به شدت کاهش میابد. این نوع از کفپوش ها در حالی که بسیار زیبا و چشم نواز هستند اما به تنهایی برای فصل زمستان کابردی نیستند . یک پیشنهاد عالی برای حل این مشکل ، پهن کردن فرش بر روی این سطوح است.

 

قرار دادن یک یا چند عنصر دکوری در منزل نه تنها باعث افزایش زیبایی بیشتر منزل می‌شود بلکه حس گرمای خارق العاده ای به دکوراسیون منزل شما نیز می‌بخشد.سعی کنید از دسته از لوازم دکوری ای استفاده کنید که هم دوست داشتنی و هم کاربردی هستند.از رنگ های تیره و غنی مانند آلویی و قرمز مایل به تیره و جذاب به صورت هوشمندانه استفاده کنید ، دقت کنید که در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید زیرا نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت.از این رنگ‌ها را می‌توان در کوسن ها و یا خز هایی که بر روی مبل ها قرار داده می‌شوند بکار گرفته شود.

 

اگر طرف دار سبک های دکوراسیونی سنتی ایرانی و نستالژیک هستید ، قرار دادن یک کرسی گرم و زیبا دقیقا همان چیزی است که هم می‌تواند در زمستان و هوای سرد بیرون ، گرما بخش خانه شما باشد و هم حس سبک طراحی دکوراسیون سنتی ایرانی اصیل را برای تان القا کند . خیلی از ما با کرسی ها خاطرات جالبی داشته ایم پس بیاید این حس خوب را دوباره زنده کنیم.

 

 

 نورپردازی دکوراسیون منزل متناسب با فصل سرد سال

نورپردازی مناسب برای دکوراسیون منزل ، برای ایجاد فضایی مطلوب نکته ای بسیار مهم است که باید در کنار دیگر نکات دکوراسیونی به آن توجه شود. با آغاز فصل پاییز ، رفته رفته ساعات روشنایی روز کوتاه تر می شود. بنابراین کمبود نور طبیعی باعث ایجاد مشکلات مختلف می شود، پیشنهاد می‌کنیم از نورپردازی تاکیدی ( نورپردازی با نور های شدید ) اجتناب کنید. و از نور های ملایم و لایت یا مخفی استفاده کنید ، شمع‌های معطر و آباژور ها نمونه هایی عالی برای خلق یک فضای ایده‌آل هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *