دری نوشت

مبل راحتی مدرن ، انواع مبلمان مدرن و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون

مبلمان مدرن اواسط قرن

سبک معماری مدرن اواسط قرن یک جنبش مهم طراحی از حدود ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۵ را توصیف میکند.مبلمان طراحی شده به سبک مدرن اواسط قرن، اغلب دارای شکلی ساده، با پایه های کوتاه و معمولا مربعی دارند. با این حال مدل ها مختلفی از این سبک ممکن است در بازار به چشمتان بخورد.

 

این حرف، حرف منصفانه ای است که وقتی گفته میشود این مبل مربوط به مبلهای اواسط قرن دوره مدرن است، برای اثبات آن چند قانون یا ویژگی اعمال شود. ممکن است این مبل ها را با ظاهر یکپارچه شان، استفاده از شکل های ارگانیک و هندسه قدرتمندتان بشناسید. ولی یک چیزی که مطمئنا وجود دارد این است که اگر به خوبی در یک فضای مدرن هماهنگ شده باشد جلوه فوق العاده و الهام بخشی به فضا میدهد.

 

تصویر: مبلمان سبک مدرن اواسط قرن

 

مبلمان سبک کلاسیک – مدرن

اگر بخواهید حرفه ای عمل کنید، باید بدانید که چه چیزی جواب می دهد و چه ترکیبی مناسب است و این تماما به درک شما از دکوراسیون، رنگ ها، طرح ها و ترکیب های حاصل برمی گردد. روش دیگر این است که بی خیال محدودیت ها شوید. بی خیال شدن به این معنی نیست که بدون قید و بند به دکوراسیون بپردازید و هیچ توجهی به اصول نکنید؛ بلکه به این معناست که باید یک سری از باید و نبایدها را از ذهن خود بیرون بکشید و کمی شهامت به خرج بدهید.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن به سبک کلاسیک و مدرن

 

هر چقدر هم که در سبک با هم متفاوت باشند، رنگ می تواند آن ها را به هم نزدیک کرده و به گونه بین شان ارتباط برقرار کند. برای همین است که به شما پیشنهاد می کنم مبل های کلاسیک و مدرن خود را به یک رنگ انتخاب کنید. رنگ به عنوان یک آشتی دهنده به کمک شما خواهد آمد و مبل های تان را از لحاظ ظاهری متحد می کند.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن به سبک کلاسیک و مدرن

 

اگر به رنگ ها و قوانین آن ها چندان پایبند نیستید و نمی خواهید خودتان را به یک رنگ خاص محدود کنید، وقت آن است که بی خیال شوید. ذهنتان را برای پذیرش گزینه های کاملا متفاوت باز کنید. به خودتان بقبولانید که این جا منزل شماست و طبق خواسته می شما قرار نیست همه چیز طبق اصول پیش برود. مبل ها را با دقت انتخاب کنید و یک تناسب کلی بین ظاهر آن ها در نظر بگیرید، اما به دنبال ایجاد یک تصویر دقیقا مشابه نباشید.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن به سبک کلاسیک و مدرن

 

کمی هیجان انگیزتر فکر کنید و به دنبال ایجاد یک ترکیب جنجالی و متفاوت باشید. حالا که قرار است دکوراسیون منزل شما تلفیقی باشد، بهتر است از فرصت استفاده کرده و یک ترکیب خوش آب و رنگ و حتی باورنکردنی خلق کنید. اصل کلی که همان تناسبات ظاهری رنگ است را رعایت کنید، اما به تنوع میدان بدهید و مبل ها را با شکل های کاملا متفاوت تهیه کنید.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن به سبک کلاسیک و مدرن

 

گاهی اوقات می شود با استفاده از یک طرح مخصوص، بین دو وسیله با سبک کاملا متفاوت ارتباط ایجاد کرد. اگر فکر می کنید مبل مینیمال و امروزی شما با صندلی های استیل کلاسیکتان هیچ تناسبات ظاهری خوبی ندارند و ترکیب جالبی ایجاد نمی کنند، تشابه طرح را امتحان کنید. پارچه ی رومبلی مبل های استیل را با رویه ی کوسن هایی که برای کاناپه می مدرن خود در نظر گرفته اید، یکی انتخاب کنید تا این تناسب به وجود بیاید.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن به سبک کلاسیک و مدرن

 

ترکیب های خنثی، هر چقدر همه که دارای عناصر متفاوت و مختلف باشند، نهایتا یک کلیت واحد و یک شکل دارند. اگر ظاهر فضا یکی باشد، دیگر تفاوت ها به چشم نمی آیند. چیزی که مهم است، تصویر کلی دکوراسیون منزل شماست و نه جزء به جزء مبلمان به صورت مجزا، پس سعی کنید یک ظاهر یکسان به وجود آورید.

 

ظاهری که با تمام تنوعی که در بطن خود دارد، یک حرف می زند. چنین ترکیبی را می توانید با یک تم مینیمال و خنثی ایجاد کنید. از رنگ های خنثی استفاده کنید و دکوراسیون را خلوت نگه دارید. تفاوت سبک ها به خودی خود، یک اتفاق بزرگ است و لزومی ندارد که با شلوغ کردن فضا تصویر را آشفته کنید.

 

مبلمان دسته گرد انگلیسی

احتمالا دنج و راحت ترین مبلی که تابه حال تجربه اش کرده اید، مبل دسته گرد انگلیسی می باشد که از اوایل قرن، تاریخ آن آغاز شده است و مربوط به حومه های بریتانیا میباشد. بعضی از ویژگی های آن شامل: پشتی محکم، کوسن های سخاوتمندانه بزرگ نرم، دسته های تورفته، و پایه های کوتاه پیچ خورده می باشد.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن دسته گرد انگلیسی

 

مبلمان کنول

مبل ها تا قبل از قرن ۱۷ وجود نداشتند. غالبا به جای آن از نیمکت ها استفاده می شده است. تاریخچه این مبل به اوایل ۱۶۰۰ بر میگردد، وقتی که یک نیمکت روکش شده با پارچه برای این مدل مبلمان خانه ای تاریخی در انگلستان سفارش داده شد. سبک کلاسیک آن با پشتی بلند و صاف و دسته های قابل تنظیم زاویه دار به راحتی قابل تشخیص است.

 

اگرچه محبوبیت این مدل از مبل ها هم اکنون قدری کاسته شده است اما هنوزهم میتوانید این نوع از مبل ها را در خانه های مدرن پیدا کنید. این مبل های لمسی جذابیت کلاسیک را به فضا وارد میکنند.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن کنول

 

مبلمان بیریدج واتر

این مبلمان زیبا، گاه به گاه و راحت، ایده آل برای گفتگو، دور هم بودن و یا تماشای فیلم با دوستان است. در تم های طراحی امروزه، این مبل ها، با پشتی گرد نرم، دسته های کوتاه و کوسن های پفی نرم، حس دعوت کننده ای به فضا میبخشند. این سبک همچنین با عنوان سه نفره انگلیسی نیز شناخته میشود. این میراث بریتانیایی توسط پارچه ای مانند دامن، با پنهان کردن پایه هایش، خود را در فضا جلوه گر نشان میدهد.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن بیریدج واتر

 

مبلمان کابریول

برخی اعتقاد دارند که هیچ چیز به اندازه پایه های این مبل نشانگر مظاهر قرن ۱۸ نمی باشد، ویژگی ای مثل انحنای قسمت بیرونی بالایی و انحنای به سمت داخل قسمت پایینی که به شکل حرف الفبای انگلیسی اس ملایم است. این مدل از پایه مربوط به طرح های مبلمان دوره لویی پانزدهم می باشد.

 

سبک مبل کابریول به خاطر قاب چوبی اکسپوز (اغلب حک شده)، و دسته های مبل کمی کوتاهتر از پشتی مشخص میشود. سایر قسمت های مبلمان از خطوط پیوسته تشکیل شده است و کوسن های پشتی نیز ندارد با آنکه در این نمونه میبینید که طراح با سلیقه خودش چند عدد کوسن اضافه کرده است، اما نتیجه کار رضایت بخش است.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن کابریول

 

مبلمان پشت شتری

این سبک از مبل را به یک کابینت ساز و طراح مبلمان لندنی به نام توماس چیپندال نسبت داده اند، کسی که اواخر قرن هیجدهم نامش حضور پررنگی در صحنه دکوراسیون و طراحی داشته است. یک مبل پشت شتری، یک پشتی قوس دار دارد که قسمت وسط آن نسبت به اطراف بالاتر است و دوباره کمی در اطراف پایین می آید.

 

ویژگی های دیگر آن، دسته های مبل گرد چرخیده شده یا مربعی، پایه های اکسپوز در معرض دید و معمولا بدون کوسن است. در این نمونه، این مدل از نظر ما هم بسیار دوست داشتنی است و اینکه چطورطراح با تعدای کوسن، به یک مبل پشت شتری، ظاهری جذاب و غیررسمی بخشیده است.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن پشت شتری

 

مبلمان لاوسون

مبلمان لاوسون که توسط طراح و تا جر آمریکایی توماس لاوسون برای آسایش نشیمن طرح ریزی شده است. اولین مبل لاوسون در تاریخ، با پشتی ای شناخته شد که از بالشت های انباشته شده برروی هم رویه شده بود.امرزه این مبل را میتوانید از روی ۳ عدد کوسن پشتی و دسته های کوتاهتر از پشتی(گرد یا مربعی) بشناسید. اما انتظار این را داشته باشید که مدل های متنوعی از این نوع را در بازار ببینید. انواع مدل های چرمی و پارچه ای و متریال های ترکیبی از جمله چوبی و فلزی را میتوانید در فروشگاهها پیدا کنید.

 

تصویر: مبل راحتی مدرن لاوسون

 

مبلمان تاکسیدو

این مبل اسم خود را از پارک تاکسیدو در نیویورک برگرفته است. مبلمان تاکسیدو یکی از نشانه های بروز مدرنیسم در ۱۹۲۰ بود.سبک این مبل برای معرفی با دسته مبلی هم ارتفاع با پشتی آن (معمولا بلندتر از مبل های طرحهای دیگر که اشاره شد، جلوه و متانتش تعریف می شود.

 

اولین سری از این مبل ها، با تک ردیفی از دوخت های دگمه دار و پایه های اکسپوز، وارد بازار شد. بالشتها و کوسنها به عنوان گزینه پیشنهادی، به خصوص برای کاناپه ای با دسته های بلند، به مبل تاکسیدو اضافه شدند.

تصویر: مبل راحتی مدرن تاکسیدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *