دری نوشت

چیدمان نشیمن بدون مبلمان

چیدمان نشیمن بدون مبلمان ممکن است تصور فضایی بدون مبلمان در دنیای مدرن و پر زرق و برق امروزی، برای بیشتر افراد امری غیرممکن به نظر برسد، در حالی که استفاده از دکوراسیون بدون مبلمان می تواند کاربردهای فراوانی را در بسیاری از فضاهای خانه های امروزی داشته باشد. و یکی از فضاهایی که می توان از این شیوه چیدمان دکوراسیون در آن استفاده کرد، اتاق نشیمن است که بسیار پرکاربرد است و به طور معمول بیشتر افراد خانواده زمان زیادی را در طول یک روز در آن سپری می کنند.

 

آسایش، راحتی، گرم، و دلنشین بودن جزء مهم ترین ویژگی های یک اتاق نشیمن مطلوب و مناسب هستند. و استفاده از راهکار نشیمن بدون مبلمان فرصتی مناسب برای خلق چنین فضایی خواهد بود که در عین آسایش و زیبایی، هزینه بسیار کمی را در بر خواهد داشت. در این متن راهکارهایی برای چیدمان اتاق نشیمن بدون استفاده از مبلمان بیان شده است که می تواند ایدهای تازه و دلنشین برای پرکاربردترین فضای منزل شما باشد. یکی از مهم ترین نکات در استفاده از این چیدمان امکان ساخت راحت آن است. شما می توانید بوسیله ابزارهایی ساده و ارزان مبلمان مورد نظرتان را خودتان بسازید.

 

با توجه به فضای کمتری که این سبک چیدمان نیاز دارد، می تواند پاسخ مناسبی در برابر فضاهایی باشد که مساحت و ارتفاع کمی دارند. یکی دیگر از قابلیت های مهم این شیوه ثابت نبودن آن و سهولت در جمع کردن و پهن کردن مجدد آن است. شما می توانید با استفاده از این قابلیت، هر زمان که بخواهید به راحتی تغییراتی را در فضای نشیمن خود ایجاد کنید و دیدی متنوع را در خانه خود خلق کنید و یا اگر اتاق نشیمن برای کاربردهای متنوعی استفاده می کنید، می توانید مبلمانتان را به راحتی جمع کنید و سپس مجددا آن را بچینید. این چیدمان می تواند راهکاری مناسب برای ایجاد فضایی سنتی و در عین حال مدرن باشد. تلفیقی از دو سبک که ایجاد آن با استفاده از این روش به راحتی ممکن می شود.

استفاده از مبلمان های مدرن فاقد پایه

این گونه مبل ها عملکردی مانند تشکچه ها و پشتی ها دارند با این تفاوت که به هم پیوسته هستند و ثبات بیشتری دارند. این دسته از مبلمان ها فضایی بسیار نرم و راحت را برای نشستن ایجاد می کنند و معمولا در مقایسه با مبلمان های معمولی جای کمتری را اشغال می کنند و با ترکیب آنها با کوسن های رنگارنگ و زیبا می توان بر زیبایی فضای نشیمن افزود. برای پیاده سازی این  نوع از طراحی منزل بهتر است به خرید میز جلو مبلی مناسب با این سبک اقدام کنید

 

 

استفاده از پشتی و تشکچه در پذیرایی

همانند تصویری که می بینید، می توان با قرار دادن تعدادی پشتی ساده در کنار یکدیگر و تشکچه هایی در زیر آنها، مبلمانی راحت را برای فضای نشیمن درست کرد. پشتی ها و تشکچه ها می توانند ظاهری مدرن داشته باشند و برای پوشش آنها از رنگی هماهنگ با کاغذدیواری و رنگ دیوارها استفاده کرد تا فضایی ساده و آرامش بخش بوجود آید.

 

استفاده از تخته های چوبی همراه با پشتی

می توانید از تخته های چوبی بلا استفاده نیز برای ساختن مبلمان استفاده کرد. با قرار دادن این تختدها در قسمت زیرین تشکها مبلمان ساخته شده ارتفاع بیشتری خواهد داشت و در نتیجه شرایط راحت تر و استانداردتری در هنگام نشستن بر روی آن ایجاد خواهد شد. همچنین مانند تصاویری که می بینید، از فضای بوجود آمده در زیر این تخته های چوبی می توان برای نگهداری وسایلی مانند کتاب استفاده کرد.

 

 

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

این ایده، راهکار بسیار مناسبی برای خانه هایی است که فضای کافی برای نگهداری از رختخواب در آنها وجود ندارد. با این ایده می توانید هم چیدمانی بدون مبلمان خلق کنید و هم دیگر نگران پیدا کردن فضایی برای نگهداری از رختخواب های خود نخواهید بود. استفاده از پارچه هایی رنگی و هماهنگ با سایر وسایل موجود در نشیمن خانه شما می تواند جلوهای جذاب و دلنشین در آن خلق کند.

 

استفاده از کوسن های بزرگ و کوچک

با استفاده از کوسن های کوسن های کوچک و بزرگی که ساخته دست خودتان هستند می توانید محیطی گرم و نرم و دلنشین را ایجاد کنید. استفاده از ترکیب رنگ های شاد، جذاب، و متفاوت می تواند فضایی پویا و سرزنده را برای شما به ارمغان بیاورد و وجود رنگ های جذاب فضای خالی خانه را پر کرده و جایگزینی برای مبلمان های پر زرق و برق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *