دری نوشت

چرا نورپردازی در طراحی داخلی بسیار مهم است؟

نورپردازی نه تنها باعث روشن شدن هر فضای تاریک می شود ، بلکه برای بهبود ظاهر و احساس هر فضا نیز مهم است. علاوه بر این ، می توانید از نورپردازی برای ایجاد هرگونه حال و هوای خاص و فضایی دلخواه برای محیط خود استفاده کنید ، چه محیطی دنج و آرامش بخش یا حتی محیطی عاشقانه باشد. در فضاهای کوچک ، می توان از نور برای دستکاری بصری نیز استفاده کرد تا آن فضا کمی بزرگتر به نظر برسد.

 

کدام روش بهتر است ، استفاده از یک چراغ اصلی بزرگ یا چند روشنایی کوچک ؟

فقط استفاده از یک منبع نورپردازی اصلی بزرگ می تواند فضای شما را سرد و کوچک نشان دهد و همچنین سایه های بسیاری را ایجاد می کند که معمولاً قسمتی از اتاق را تیره می کند. بنابراین ، ما به شدت توصیه می کنیم از چند لامپ کوچکتر برای ایجاد یک طرح نورپردازی استقبال کننده استفاده کنید که جو را نیز دوستانه نگه می دارد.

 

 

تفاوت بین نورپردازی منزل به سبک تکلیفی و نورپردازی محیطی چیست؟

منظور از نورپردازی تکلیفی ، نور پردازی به منظور تسهیل در کاری خاص که نیاز به نور دارد مانند خواندن ، غذا خوردن و یا روشن کردن منطقه خاصی برای برجسته کردن برخی از هنرهای دیواری استفاده می شود. برخی از لامپ هایی که اغلب برای این منظور در نورپردازی استفاده می شوند عبارتند از چراغ پایین ، چراغ آویز ، چراغ مطالعه و نورافکن می باشد.

در همین حال ، نورپردازی محیطی به هر گونه نوری گفته می شود که برای ایجاد حال و هوای خاص در کل فضاها استفاده می شود. در مورد روشنایی محیط ، می توانید از دیوارکوب ، میز لامپ ، چراغ کف و لوستر استفاده کنید.

 

 

چراغ دیواری یا دیوارکوب را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

چراغ های دیواری یا شمع های دیواری بهتر است در جایی نصب شوند که لامپ آن حداقل در سطح چشم ما یا در فاصله ۶۵ تا ۷۰ اینچ بالای کف قرار گرفته باشد. از قرار دادن آن در سطح بالا خودداری کنید زیرا ظاهر ناخوشایند به نظر می رسد ، از سوی دیگر نصب در ارتفاع کم نیز برای فضای منزل شما بهره ای به ارمغان نمی آورد.

 

 

چراغ های ایستاده را در اتاق نشیمن کجا قرار دهیم؟

بهترین مکان ها برای قرار دادن لامپ کف در اتاق نشیمن شما:

در گوشه

در بیشتر مواقع کنج ها به قسمتی از اتاق نشیمن تبدیل می شود که کمترین میزان نور را دریافت می کند و در مقایسه با مکان های دیگر ، تاریک تر به نظر می رسد. بنابراین ، یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن منابع نور در اتاق نشیمن کنج ها است. قرار دادن چراغ ایستاده در کنج همچنین می تواند باعث ایجاد سایه هایی زیبا در گوشه ها شود که باعث می شود اتاق نشیمن شما شیک به نظر برسد.

کنار کاناپه و مبل

مبل اتاق نشیمن معمولاً به مکانی تبدیل می شود که بیشتر وقت خود را در آنجا می گذرانید ، بنابراین ، باعث می شود که نور کافی در این منطقه ضروری باشد. و یکی از بهترین راه ها برای افزودن روشنایی بیشتر به محل نشستن خود این است که یک چراغ ایستاده در کنار آن قرار دهید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *